Activitate educațională pentru copii: Secretele Măcinului

9
1621

Duminică 19 aprilie 2015, un grup de 15 persoane format din copii și părinți au luat parte la activitatea educațională „Secretele Măcinului” inițiată de Asociația Mecanturist.

Activitatea practică din munții Măcin a venit în completarea proiectului de educație montană „Pledoarie pentru o viață activă!” promovat în instituțiile de învățământ de către Asociația Mecanturist.

Scurt rezumat telegrafiat:

a.
– condițiile meteorologice reprezintă un factor important în luarea deciziilor de către părinți atunci când intervine în mare parte necunoscutul unei activități, fapt ce face să fie activat spiritul conservator de protecție.
– condițiile meteorologice cât și natura desfășurării activității reprezintă prudență în luarea deciziilor finale de către partea organizatorică.

b.
7 persoane din 15 (copii și parinti) au fost pentru prima dată în munții Măcin

c.
– s-a trecut cu bacul de ora 9.30;
– la ora 10.20 s-a facut „cerc” de prezentare a fiecărui participant (copil, parinte, organizator, ghid parc);
– la ora 10.35 s-a plecat din centrul Greci cu prima lecție privind marcajele turistice ce pornesc din sat;
– la ieșire din sat s-au identificat vârfurile pe care se va urca;
– s-a prezentat pe scurt istoria munților Măcin;
– s-a expus pe scurt formațiunile de rocă întâlnite;
– s-a amintit fauna întâlnită;
– s-a încercat prinderea de popândei în vederea adjudecării premiului pus în joc
– avem primul report, data viitoare avem două premii;
– s-a făcut picnic în șaua Țuțuiatu;
– după masă fie șeful cât de mic dorme și el un pic, așa că tinerii copii au fost „exploatați” la montarea cortului;
– despre strânsul cortului, această sarcină a căzut în atribuțiile celor mari;
– am atins Everestul Dobrogei;
– am făcut poze de vârf;
– am făcut plimbare prin pădure;
– am dat năvală în bucătăria Măcinului și ca drept desert am gustat nițică leurdă;
– am admirat frumusețea apei din valea Piscului Înalt;
– ne-am imaginat că facem întrecere cu bicicleta pe traseul de ciclism;
– ne-am bucurat de singura broscuță țestoasă întâlnită la ieșire din traseu;
– iar la sfârșit, înainte de prăjitura din sat, ca să nu uităm așa ușor ceea ce am făcut în această călătorie, ne-am însușit promisiunea spre citire a unui mic ghid al călătorului privind reguli de bună conduită despre mersul pe munte, primit la sfârșitul călătoriei.
– am trecut cu bacul de ora 19.00, spre casă, încărcați de amintiri frumoase.

Cineva a ținut cu noi, ne-a dat vreme bună și am format împreună o echipă pe cinste.

La sfârșitul activității educaționale rețin câteva idei principale față de copii:

a. grup țintă recomandat 10 copii cel mult 12 copii cu interval de vârstă de cel mult 6 ani, între cel mic și cel mai mare copil în vederea ușurării socializării dintre copii.
b. interes sporit atât auditiv cât și vizual din partea copiilor pentru asimilarea informațiilor primite.
c. pentru sedimentarea în timp a informațiilor tehnice despre traseele parcurse sunt necesare pentru aceeași copii mai multe activități de acest gen
d. comunicativi și energici

La sfârșitul activității educaționale rețin câteva idei principale făță de părinți:

a. comunicativi în relația cu grupul format
b. sprijin în vederea ducerii la bun sfârșit a activităților propuse

Coordonatori activitate:

Alexandru Grigoraș, Smaranda Enică, Constantin Popa și Gabriel Bujoreanu

DSC_0009 DSC_0010 DSC_0011 DSC_0021 DSC_0024 DSC_0027 DSC_0029 DSC_0038 DSC_0040 DSC_0043 DSC_0044 DSC_0046 DSC_0051 DSC_0052 DSC_0053 DSC_0055 DSC_0065 DSC_0068 DSC_0077 DSC_0080 DSC_0081 DSC_0084 DSC_0085 DSC_0086 DSC_0089 DSC_0092 DSC_0093 DSC_0115 DSC_0130 DSC_0133 DSC_0138

9 COMENTARII

Dă-i un răspuns lui Ana-Maria Moise Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Te rugăm introdu numele tău aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.